HELP, ik heb een kaartupdate uitgevoerd op m'n GPS-toestel en in Basecamp, maar nu zijn plots alle kaarten vergrendeld in Basecamp ! Wat moet ik doen ?

Dit probleem treedt soms op : om één of andere reden "vergeet" het programma Basecamp waar de ontgrendelcodes opgeslagen zitten op je computer.

Dit is een mogelijke oplossing :

  • Start het programma Basecamp op
  • Bij de melding "vergrendelde kaarten gevonden" klik je op de knop "kaarten ontgrendelen"
  • Klik in het volgende schermpje bovenaan op de tab "ontgrendelbare regio's" : je krijgt nu een leeg scherm te zien
  • Klik op de knop "toevoegen"
  • Vul in het eerste invulveld het woordje DEMO in en klik op OK.
  • Sluit nu Basecamp af en start het opnieuw op. Zo "forceer" je het programma om de opnieuw geactiveerde ontgrendelcodes in te lezen.
  • Van zodra je het bovenstaande gedaan hebt, zou al je kaartmateriaal ontgrendeld moeten zijn.

    Nu zullen al je ontgrendelcodes tevoorschijn komen in het schermpje met de "ontgrendelbare regio's".
    Indien dit niet gebeurt, sla dan de volgende stappen over.

  • Klik op kaarten =>  Kaartproducten beheren => Ontgrendelbare Regio's
  • In de lijst met ontgrendelcodes ga je op zoek naar de lijn met de ontgrendelcode DEMO.
  • Klik één keer met de linkermuisknop op de DEMO-lijn, en klik dan rechts op de knop "verwijderen"
  • Sluit alle schermpjes af, en klaar !

Sluit nu Basecamp af en start het opnieuw op. Zo "forceer" je het programma om de opnieuw geactiveerde ontgrendelcodes in te lezen.

Indien het met bovenstaande procedure tóch niet zou lukken om je kaartmateriaal te ontgrendelen, neem je best contact met ons op.

Veel succes !